Papierosy elektroniczne wzbudzają wiele emocji, nie tak dawno przez cały vape rynek przetoczyła się fala krytyki mająca na celu zdyskredytowanie vapingu jako jednej z metod na rzucenie palenia tytoniu. Powoływano się na niezliczone błędne dane statystyczne oraz badania sponsorowane przez koncerny farmaceutyczne, jednak w całej tej dyskusji brakowało arbitralnej funkcji edukacyjnej.

Okazuje się, że najnowszy podręcznik do biologii „Biologia na czasie 2” autorstwa Jolanty Holeczek oraz Anny Helman wydawnictwa Nowa Era, może zmienić podejście do e-papierosów i pobudzić do dyskusji młodych ludzi wchodzących w dorosłość tak, żeby sami ocenili realne zagrożenie na podstawie dostępnych rzetelnych informacji. W piątym rozdziale podręcznika zatytułowanym „Układ oddechowy” można znaleźć zadanie do wykonania, które polega na uzasadnieniu swojej opinii o e-papierosach oraz wyjaśnieniu, dlaczego używanie e-papierosów wzbudza kontrowersje? na podstawie trzech fragmentów artykułów zamieszczonych w podręczniku.

Tego typu działanie przy odpowiedniej metodologii nauczania i przy wsparciu nauczyciela, może pozwolić uczniom na poszerzenie wiedzy w tym zakresie i uświadomić im, że elektroniczne papierosy służą do zwalczania nałogu papierosowego, a nie do eksponowania swojego stylu bycia. Sam fakt braku negatywnej narracji o e-papierosach w podręczniku do Biologii dla klas ponadpodstawowych może świadczyć o pozytywnych zmianach w edukacji z zakresu elektronicznych papierosów. Miejmy nadzieje, że tego typu szansa nie zostanie zmarnowana przez nauczycieli i poświęcą przynajmniej 1 lekcję na omówienie tego zagadnienia.

Powrót Powrót

Dane kontaktowe

STOWARZYSZENIE VAPING
ASSOCIATION POLSKA (VAP)

Lokalizacja

ul. Przemysłowa 25, 32-083 Balice
REGON: 383609885, NIP: 5130260937,
KRS: 0000789438